Crossclub
  • česky
  • English
  • Deutsch
  • français
  • español
  • русский язык
  • 한국어
  • العربية
  • 日本語
  • Italiano
  • MULTIMEDIA
  • Program
  • GALERIE
  • Contact

 
499dc7800518d.jpeg

15. 03. 2009 - Sunday

Cross’n’art - Main stage:

CROSS´N´ART- blok filmů

Entrance fee: Zdarma

V tuto neděli si promítneme někollik děl od studentů FAMU ,kde spojnicí by mohl být fakt: divákovi nic neusnadnit

  • V tuto neděli si promítneme někollik děl od studentů FAMU
  • FILMY Z FAMU / dokumentární, hraný, animovaný, experimentální / různorodá směs filmů převážně z KDT, kde spojnicí by mohl být fakt: divákovi nic neusnadnit
  • start>21.00
  • Blok A)
  • Mimésis, 5min, bar. (r. Ivo Bystřičan)

Podle Platóna a Aristotela je mimésis imitací a zdokonalováním přirozena. Mimésis je jeho simulovanou reprezentací. Imitovat znamená vybrat z nekonečného rozsahu zkušenosti, ohraničit něco, co ve skutečnosti nemá začátek ani konec. Proto mimésis obnáší takové rámování reality, které zároveň naznačuje, že obsah rámu reálným není. No a podle Aristotelova interpreta Michaela Davise, „čím „reálnější” je imitace, tím je zároveň falešnější.” Vítr nelze zarámovat.

  • Hodně žen i hodně mužů, 32 min, bar. (r. Tomáš Weinreb)

Každou třetí středu v měsíci se scházejí bývalé spolužačky z měšťanky. Povětšinou v cukrárně. Pěna dní, dortíky, endoprotézy, válka, dědci, smrt, pomluvy, smích, radar, válka, měna.

Každý půl rok se scházejí příznivci nezávazného sexu na Pornoakci. Za jednu SMS v hodnotě 79 Kč včetně DPH můžete být přitom.

  • Pravztahy, 20min, bar. (r. Veronika Janečková)

Generační svár přítomný v každodenních sporech mezi babičkou a vnučkou (režisérkou filmu), vede k jejímu rozhodnutí odejít. Místně i časově sevřený obraz postupného vyklízení domu se spolu s dlouhým trýznivým rozhovorem stávají základem surově důvěrného dokumentu zvnitřku soukromé skutečnosti, v němž se soucit spojuje s výčitkami, a kde navzdory vzájemnému obviňování není nikdo vinen, neboť zaznamenanou situaci nemůže neprovázet nic než nedorozumění.

  • Zámek, 9min, ČB (r. Klára Řezníčková)

„Úlevnou krátkou chvílí přirozenosti pak byl Zámek Kláry Řezníčkové, v němž jakási hanácká rodina obývá jakýsi zámek a různě chodí a povídá si mezi sebou i se zvířaty. Věta letošního FAMUFESTU, která mi utkvěla nejvíc, je závěrečné oslovení psa babičkou „A co ty, pesane?!”.“

krátká přestávka, třeba i diskuze

  • Blok B)
  • Matka a zeď, 11min, bar. (r. Zuzana Vondráčková)

Poskytují lidem útočiště, domov a ochranu. Pro jiné znamenají bezvýchodnou situaci a utrpení. V historickém kontextu byly zdi často symbolem nerovnosti a bariérou mezi lidmi. V tomto snímku je zeď metaforou pro nelidské činy, zásah do svobody a lidské odloučení.

  • Uzavřená společnost, 20min, bar. (r. Zuzana Vondráčková)

Vidět se navzájem, moci hovořit a cítit lidské teplo… Ale člověk se občas bojí. Bojí se stejně nepochopitelně jako kdyby vyplňoval opuštěnost stále přidávanými židlemi…

  • Sikora. Malý osobní marketingový epos, 37min, bar. (r. Ivo Bystřičan)

Roman Sikora se narodil v Třinci, pracoval v železárnách jako jeho otec. Nakonec se však dostal na brněnskou JAMU, začal psát divadelní hry a získal Radokovu cenu. Deset let poté ho však nenajdeme na lepším místě, než na vrátnici Městského divadla v Brně, odkud je navíc právě vyhazován. Jak se to stalo? A co dnes musí umělec dělat, aby uspěl? A stojí to za to?

  • Na dolní stagei možnost odreagování při world music již tradičně v režii Afro-nomad sound systemu:

http://www.myspace.com/afronomadsound

FILMY Z FAMU / dokumentární, hraný, animovaný, experimentální / různorodá směs filmů převážně z KDT, kde spojnicí by mohl být fakt: divákovi nic neusnadnit

Blok A)

Mimésis, 5min, bar. (r. Ivo Bystřičan)

Podle Platóna a Aristotela je mimésis imitací a zdokonalováním přirozena. Mimésis je jeho simulovanou reprezentací. Imitovat znamená vybrat z nekonečného rozsahu zkušenosti, ohraničit něco, co ve skutečnosti nemá začátek ani konec. Proto mimésis obnáší takové rámování reality, které zároveň naznačuje, že obsah rámu reálným není. No a podle Aristotelova interpreta Michaela Davise, „čím „reálnější” je imitace, tím je zároveň falešnější.” Vítr nelze zarámovat.

Hodně žen i hodně mužů, 32 min, bar. (r. Tomáš Weinreb)

Každou třetí středu v měsíci se scházejí bývalé spolužačky z měšťanky. Povětšinou v cukrárně. Pěna dní, dortíky, endoprotézy, válka, dědci, smrt, pomluvy, smích, radar, válka, měna.

Každý půl rok se scházejí příznivci nezávazného sexu na Pornoakci. Za jednu SMS v hodnotě 79 Kč včetně DPH můžete být přitom.

Pravztahy, 20min, bar. (r. Veronika Janečková)

Generační svár přítomný v každodenních sporech mezi babičkou a vnučkou (režisérkou filmu), vede k jejímu rozhodnutí odejít. Místně i časově sevřený obraz postupného vyklízení domu se spolu s dlouhým trýznivým rozhovorem stávají základem surově důvěrného dokumentu zvnitřku soukromé skutečnosti, v němž se soucit spojuje s výčitkami, a kde navzdory vzájemnému obviňování není nikdo vinen, neboť zaznamenanou situaci nemůže neprovázet nic než nedorozumění.

Zámek, 9min, ČB (r. Klára Řezníčková)

„Úlevnou krátkou chvílí přirozenosti pak byl Zámek Kláry Řezníčkové, v němž jakási hanácká rodina obývá jakýsi zámek a různě chodí a povídá si mezi sebou i se zvířaty. Věta letošního FAMUFESTU, která mi utkvěla nejvíc, je závěrečné oslovení psa babičkou „A co ty, pesane?!”.“

krátká přestávka, třeba i diskuze

Blok B)

Matka a zeď, 11min, bar. (r. Zuzana Vondráčková)

Poskytují lidem útočiště, domov a ochranu. Pro jiné znamenají bezvýchodnou situaci a utrpení. V historickém kontextu byly zdi často symbolem nerovnosti a bariérou mezi lidmi. V tomto snímku je zeď metaforou pro nelidské činy, zásah do svobody a lidské odloučení.

Uzavřená společnost, 20min, bar. (r. Zuzana Vondráčková)

Vidět se navzájem, moci hovořit a cítit lidské teplo… Ale člověk se občas bojí. Bojí se stejně nepochopitelně jako kdyby vyplňoval opuštěnost stále přidávanými židlemi…

Sikora. Malý osobní marketingový epos, 37min, bar. (r. Ivo Bystřičan) Roman Sikora se narodil v Třinci, pracoval v železárnách jako jeho otec. Nakonec se však dostal na brněnskou JAMU, začal psát divadelní hry a získal Radokovu cenu. Deset let poté ho však nenajdeme na lepším místě, než na vrátnici Městského divadla v Brně, odkud je navíc právě vyhazován. Jak se to stalo? A co dnes musí umělec dělat, aby uspěl? A stojí to za to?

499dc78014b8a.jpeg 499dc7801e7d0.png 499dc780293ac.jpeg 499dc78033f8c.jpeg
next_event
prev_event

Cross Club Plynární 1096/23, Praha 7 Vyrobil Goodshape | O webu
Crossclub je v roce 2024 podporován grantem hl. m. Prahy ve výši 2.000.000 Kč

 

FORTHCOMING

LOS TEKKENOS

16.06.2025 LOS TEKKENOS ( True Detective a hosté )

CROSS SQUARE w/ ZNÁMKA FUNKU & DNB STAGE

17.06.2025 CROSS SQUARE ( Známka Funku band )→→→→→DNB STAGE ( Volume Plus a…

LETNÍ KINO PŘED CROSSEM

18.06.2025 film Arrietty ze světa půjčovníčků


 
 
 
 

RSS FEEDS

Novinky
Program
Cross'n'Art

 
 
 
 
SHUT DOWN FACEBOOK ON THIS SITE
 
 

FOLLOW US

YouTUBE MySpace CityBee Google Plus
 

MAILING LIST

Do you want to receive newsletter?